About Me

My photo
Seoul, South Korea
kifer@hanmail.net

Pages

2024-2021 Shakespeare: Tragedy

 

2024-2021 Shakespeare: Tragedy 

Hamlet <2020-24>installation view


 Shakespeare Series

Strictly my art is not easy to define such a genre because it is intermingled with the expressions of painting sculpture and metal craft. To ignore the certain genre, only I create an artwork through broad eye of just it is an Art. For me it is not important to distinguish my art through certain eye of genre. Because it could be certain obstacle to express my art freely. Furthermore, for me with using metal I am able to create durable art works whenever they are exposed to the bad condition of heat moisture and rust.

The art works must be beautiful. And I think to make art works beautifully is the aesthetical expression. However, simply to make them beautiful is nothing but to follow the aesthetical rule of Modernism slogan <Art for art>. But I think, if the meaningful message supports for the aesthetical expression, it can be better than them. Oh, let me conceal the special message inside of them. To satisfy it, let me think over my own stories. Because firstly it has the dangerous situation of misunderstood; secondly it is not able to be the message to satisfy all-time favorite art works globally.

Therefore, I decide to adapt the messages from the literature of William Shakespeare’s tragedy and comedies which are understandable for the heart of all-time global people. And with the adapted message, let me create my thin delicate relief style sculpture contain art pieces. Through them, I think it could be possible to satisfy both aesthetical and philosophical expression of contemporary art works. Mysteriously, the attitude of William is as similar as mine. He uses adapting method. Not only from UK, but also from neighborhood stories he adapts as follows: such as Hamlet is from Denmark; Othello and Merchant of Venice are from Italia, and Mid-summer night is from fairy tale motives. Truly the method of adaptation is known as the important method of postmodernism, developed by David Salle. However, I think, William uses the skill from 16th century.

After studying the great moments of the Literature, I have tried to make stage style arts. To focus on the mainstream line, I recreate each scene with new visual aesthetics.

 Since 2020 now, let me create William Shakespeare Series <Tragedy: Hamlet, King Lear, Macbeth, Othello, Romeo & Juliet> <Comedy: Merchant of Venice, As you Like it, A Mid-summer night Dream, Taming of the Shrew, Twelfth Night>. Triptych style each art works describes three main stories from 5 Acts of the original plays and adapt a scene from each scene.  To focus on delicate cut the stainless-steel plates, I adapt 3 or 4 methods: illusion of the mirror, 2.7 Dimension, and metal texture. 

Let me create Magic Mirror! Think about it in the fairy tales. In the midst of it, the images are from now past and future. A smiling witch looks at them…. The legendary mirror comes out, what is the shape of it. Imagining this situation, in my new series, I consider the reflected images of real and illusion.

Firstly, to make the double twisted images, intentionally I create as triangle polygon space. And establish mirrors as ideal angle. In case of creating triptych style, to get safe feeling I make the center is higher than side. With using slope like a building, I make the art as the stages. More delicately, with using five triangle roofs, I create <Hamlet Characters' View 2021-9> 5 acts and sad fate symbolizing triangle fan style shape for <Ophelia series>.

Secondly, I intentionally install image sculptures to harmonize with the reflected surroundings. If the surrounding is colorful, the artwork becomes colorful; or if the surrounding is black, the artwork becomes black. These series art works must receive the destiny that is from faked coincidence. I like the changeable situation of the art works in accordance with the reflected illusion. 

셰익스피어 시리즈

내가 현재 진행중인 작품들은 특정 장르로 구분하기 힘들다.  왜냐하면, 회화/조각/금속공예 등에서 사용하는 기법이 혼합되어 있기 때문이다. 다만 이러한 장르적인 구분을 무시하고 그냥 예술이라는 폭넓은 시각으로 작품을 제작한다.  실재로 장르를 구분하는 것 자체가 나에게는 아무런 의미가 없을 뿐만 아니라, 그러한 구분 자체가 자유스러운 표현을 방해하기 때문이다.  오히려 내구성이 강한 금속을 사용하여 열, 습기, 부식 등에 견디는 예술을 만드는 것도 중요하다고 본다.

예술이 아름다워야 하는 것은 당연하다. 그리고 아름답게 제작하는 것을 미적인 표현이라고 본다. 그러나 단순히 미적인 표현 만을 고집한다면, 그것은 모더니즘의 모토 <예술을 위한 예술>에 갇히게 된다. 그래서 미적인 작품에 더하여 심오한 의미를 심을 수 있다면, 당연히 이러한 모더니즘의 울타리에서 벗어나게 된다. ! 특정한 메시지를 심자.  내 자신의 내부 속에 갖고 있는 철학을 단순히 집어넣을 수도 있다. 그렇지만 그것은 첫째로 개인의 사견으로 그칠 수밖에 없고 둘째로 전세계적인 아니 시간과 시대를 아우르는 메시지가 되기 힘들다. 

그래서, 비극과 희극을 통해서 심오한 내용을 담아 전세계적으로 공감대를 형성한 셰익스피어의 문학 속에 담긴 메시지를 차용하기로 하자. 그리고 평소에 연구했던 얇은 철판 부조조각 형식에 그 메시지를 담자. 이를 통해 미적인 면과 철학적 의미를 동시에 담아내는 현대적 예술을 만들자. 신기하게도 예술을 대하는 태도는 셰익스피어도 나의 생각과 일치한다. 왜냐하면, 윌리엄도 차용의 기법을 사용했기 때문이다. 그는 영국의 문제만을 다룬 것이 아니라, 이웃 국가의 문제를 다루었는데, <햄릿>은 덴마크, <오델로> <베니스의 상인>은 이탈리아, 그리고 <한여름 밤의 꿈>의 경우는 동화적인 모티브를 사용하였다. 실재로 차용 기법은 데이비드 살르가 개척한 포스트모더니즘의 중요 방법론중의 하나라고 알려져 있다. 그런데, 알고 보면 윌리엄이 수세기전에 사용했던 기법이었다. 우선, 오리엔탈 혹은 한국이라는 경계를 넘어 그리고 시간적인 한계를 넘어 1617세기에 제작된 그의 희곡을 읽고, 이를 시각화 하는 것을 목표로 삼자. 

지금부터 <5대비극 :  햄릿, 리어왕, 맥베스, 오델로, 로미오와 줄리엣> <5대 희극: 베니스의 상인, 뜻대로 하세요, 한 여름 밤의 꿈, 말괄량이 길들이기, 십이야>를 모티브로 하여 새로운 시리즈를 제작하자. 이러한 희곡들은 주로 5막으로 이루어져 있다.
 5막의 희곡에서 중심적인 3가지의 장면으로 축약하여, 트리피치(3장면 동시배치) 형식으로 제작되거나 중심 테마 중에서 한 가지 플롯을 선택하여 단막으로 제작해보자.  스테인리스 스틸 거울 판을 절삭하여 적절한 규격으로 제작하는데 많은 비중을 두고, 거울에 비친 일루전, 부조적인 2.7차원성, 매끈한 재질 감 등 34가지의 특별한 기법을 활용하자.

마법의 거울을 만들자! 동화 속에 등장하는 마법의 거울은 어떤 것일까? 그 속에는 과거와 현재 그리고 거리가 먼 공간에서 펼쳐지는 상황을 보곤 마녀가 미소 짓는 모습을 동화 속에서 그려내곤 한다. 이런 전설 속의 거울이 현실로 드러난다면 어떤 모습일까? 이러한 상상을 하면서, 본인이 최근 연구하고 있는 반사체는 실재와 일루전의 두 가지의 상황에 대하여 고려해보자.

첫째로, 담긴 조각의 이미지가 이중으로 보이거나 휘거나 꺾여 보이도록 하기 위해, 의도적으로 삼각형 다각형 혹은 연립이 이루어진 공간을 만든다. 그리고 그 공간 안의 거울을 이상적인 각도로 휘어서 제작한다. 예를 들면, 트리피치 형식의 경우는 중앙이 크고 양 사이드는 작게 만들어 구조적으로 안정감을 갖추게 한다. 슬로프 형식으로 제작하여 무대가 건축적인 구조체를 만들어 실재의 연극무대와 같은 유사조건을 갖추게 한다. 좀더 자세히 설명하자면, <햄릿 캐릭터즈 뷰>의 경우는 5막을 상징하는 5개의 삼각 지붕 형태가 나열형으로 이루어지고, 비운의 운명을 슬퍼하는 <오필리아 시리즈>는 삼각이 바람개비 형태와 유사한 모양을 갖추게 된다. 이러한 구조가 있는 형태 속에 있는 반사체는 다시 일정한 각도를 갖추며 휘게 만든다. 또한 <남자의 7계절> 혹은 <여자의 7계절>의 경우는 중앙 집중형의 구도를 가진 창문이 열린 구조처럼 되어 있다.

둘째로, 내가 의도적으로 설정한 이미지조각은 거울로 이루어진 표면에 반사된 다양한 주변의 이미지와 함께한다. 그래서 주변이 화려하면 그림도 화려해지고, 온통 검정색인 공간에 들어가면 그림도 검은 그림으로 변화하게 된다. 그것은 우연을 가장한 필연으로 이 시리즈의 작품들이 맞이하게 될 운명과 같다. 나는 반사되는 일루전에 따라 작품이 변화되는 것을 즐긴다. 

 4 Great tragedies
 4대비극

<셰익스피어의 4대비극의 표현에 대한 나의 생각>

 비극을 통해서 인간의 본성에 대하여 심오하게 생각해볼 수 있는 시간을 가진다그 이유는그것을 통해서 영혼이 순화되는 카타르시스를 느낄 수 있기 때문이다천성적으로 드라마나 영화를 볼 때 우리 자신을 주인공과 같은 상황으로 인도하는 느낌즉 주인공과 자신을 동일시하게 되는 것을 느끼는데비극을 대하는 경우에도 예외는 아니다.

각각의 작품에서 우리는 롤 모델과도 같이자신을 내가 이러한 처지가 아니라서 참 다행이다.”혹은 내가 그 이야기 속의 주인공의 처지에 있다면 어떠한 결정을 내렸을까?” 라는 생각을 할 수가 있는 것이다그리고 내 인생에서 이러한 상황은 언제였을까?”라고 반문해볼 수도 있다그래서 자신에게 인생을 살아 나아가면서 필요한 교훈을 얻게 되는 것이다그러한 상황에서 참았던 것이 참 다행이다 혹은 즉시즉시 해결하지 못하고 어떤 불합리한 상황을 지속적으로 유지한 것에 대해서 후회했을 수도 있을 것이다.

대체적으로 비극적인 순간에 대하여그 원인과 결과를 비교해보게 되고주인공이 되어 양심과 현실 그리고 판단의 근거에 대하여 생각해보는 순간이 오게 될 것이다그리고는 비극이 아닌 결말을 기대해볼 수도 있을 것이다그런데 비극적인 결말이 아니라면 그 교훈은 깊이 사람들의 마음속에 자리 잡지 못했을 것이라는 결론에 도달하게 된다왜냐하면비극은 단순히 설정된 이야기일 뿐이며 당시의 사회상이나 정치적인 상황을 빗대어 은유적으로 표현하기 때문이다그리고 1617세기의 셰익스피어 당시의 연극은 요즘의 연극이나 영화처럼 서민들이나 대중들이 관람할 수 있는 영역이 아니었고왕족 혹은 지극히 상류사회의 볼거리로 제작되었기 때문이다. (그래서 대다수의 이야기도 왕실 혹은 귀족 사회의 이야기들로 구성된다.)

이러한 상황을 미적으로 승화시키는 것은 나의 책임인데그것은 새로운 과제로서 등장인물이 상황을 미학적으로 다루어 새로운 의미의 조형세계를 구축하고 선보이는 것이다비록 주인공들의 역할이 매우 사악하고 치졸하며 어리석었다 하더라도 그것과는 상관없이 그들을 미의 한 부분을 차지하는 주인공들로 초대하여다시 각색하고 연출해서 시각적으로 새로운 미적 대상으로 삼고내가 가진 기법을 최대한 활용하여 아름답게 표현하는 것이 나의 과제이기 때문이다즉 스토리를 구성하는 가장 결정적인 장면 하나하나를 해석하여 표현하되 그것을 미적인 영역으로 끌어들여 새롭게 다루는 것이 나의 목표이다.

----------------------------

 <Hamlet 햄릿 >


Hamlet <2020-24>
take a photograph in the half black surrounding


Hamlet <2020-24>
take a photograph in the half black surrounding


Hamlet <2020-24>, left view
take a photograph in the normal surrounding


Hamlet <2020-24>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the whole black surrounding 

Hamlet <2020-24>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the white surrounding 

Hamlet <2020-24>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the normal surrounding



Detail

Detail
Detail


삼부작인 이 작품은 좌측이 햄릿의 애인 오펠리아의 익사 장면을(4막 7장)중앙은 부친 햄릿 왕이 유령이 되어 자신이 독살당하는 상황을 햄릿에게 설명해 주는 장면(1막5장)우측은 햄릿이 오필리아의 오빠와의 결투 끝에 죽어가면서 그 칼에 독이 묻어 있었어독이 느껴지네!”이라 외치는 장면을 각각 묘사한 것이다(5막2장).

Above is composed by Triptych: left is the scene of Hamlet's fiance Ophelia's death moment in the stream (Act 4 Scene 7); center is Hamlet's father King Hamlet(ghost) is explaining his death scene(Act 1 Scene 5) right is the scene of Hamlet's dying message "The blade poisoned! Then get to work, poison!" after fencing with Ophelia's brother (Act 5 Scene 2).   


<작가생각: 한 악인으로 인해 나라가 망한다.>
<Artist opinion: One evil man destroys whole land.>


Hamlet <2020-24>
take a photograph in the gallery surrounding 

 

        
    Hamlet Characters' View <2021-9>


Hamlet Characters' View <2021-9> (Left view)
take a photograph in the half black surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)


Explanation of the art work Hamlet Characters' View <2021-9>

All is symbolizing each 5 acts view (From left)

Act 1. Hamlet meets King Hamlet(Ghost) in the midnight.

Act 2. Beautiful Ophelia who holds flowers in her arms is walking in the palace.

Act 3. Despite to meet his uncle Claudius(murdered King Hamlet with poison) alone who regrets his sin in the midst of pray, Hamlet hesitates to kill him.

Act 4. Before death moment in the stream, Hamlet's fiance Ophelia(mad) wears flowers in her head and broken branches in her right arm with torn skirt in the wind.

Act 5. Dying Hamlet’s last moment just after fencing struggle with Ophelia’s brother Latres who put poison on the tip of fencing knife secretly.

Hamlet Characters' View <2021-9>에 대한 설명
 
이 작품은 5막의 주요 장면을 함축하고 있다. (좌측부터)

1막. 한 밤중에 부친 햄릿 왕과 조우하는 햄릿의 모습.
2막. 궁중을 활보하는 미모의 오펠리아의 모습.
3막. 고뇌하다 마침내 삼촌 클라우디우스(햄릿왕을 독살한)가 혼자 있는 순간을 맞이했으나
  삼촌이 자신의 잘못을 뉘우치며 기도하는 것을 엿보게 되나 차마 죽이지 못하는 햄릿의 모습.
4막. 오펠리아가 미쳐서 덩굴로 머리에 두르고 거기에 꽃을 꽂고우측 손에는 나뭇가지를 들고 있으며
   치마는 흐트러져 바람에 날리고 있는 모습.
5막. 햄릿이 오펠리아의 오빠 레이트레스와 결투를 하다 독이 뭍은 펜싱 칼에 의해 사망하는 모습.

Hamlet Characters' View <2021-9> 
take a photograph in the whole black surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)


Hamlet Characters' View <2021-9> (Left view)
take a photograph in normal surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)
Hamlet Characters' View <2021-9>
40x50x6cm
stainless steel
2021
take a photograph in the whole white surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)



Hamlet Characters' View <2021-9>
40x50x6cm
stainless steel
2021
take a photograph in normal surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)

Hamlet Characters' View <2021-9>
40x50x6cm
stainless steel
2021
take a photograph in the whole black surrounding
Collection: Y K Yoon (Korea)

Hamlet <2022-07> Installation view

Hamlet <2022-07> Front view
60.5x43.5x6cm
stainless steel
2022
take a photo from silver color curtain surrounding


Hamlet <2022-07> Front view
60.5x43.5x6cm
stainless steel
2022

Hamlet <2022-07> left view
60.5x43.5x6cm
stainless steel
2022


Hamlet <2022-07> right view
60.5x43.5x6cm
stainless steel
2022




<Ophelia 햄릿의 애인>




Ophelia Ⅰ<2021-10> 
take a photograph in the partly black surrounding
Collection: M S Park (Korea)

Ophelia Ⅰ<2021-10> 
take a photograph in the whole black surrounding
Collection: M S Park (Korea)

Ophelia Ⅰ<2021-10> left view
take a photograph in normal surrounding
Collection: M S Park (Korea)

Ophelia Ⅰ<2021-10> right view
take a photograph in normal surrounding
Collection: M S Park (Korea)

Shakespeare describes Ophelia as a beautiful female who is the fiancé of Hamlet and has intimate relationship with Hamlet’s mother Gertrude… often go and back in the palace. After notice Hamlet is mad (because Hamlet is very nervous after meet the ghost of King Hamlet), she is very unhappy and wandering. Furthermore, Hamlet unintentionally kills his father Polonius who is hiding behind the Gertrude’s room, because suddenly Hamlet visits his mother and noticed mistakenly Polonius is an unidentified assailant. For this reason, shocked Ophelia is mad and wander with flowers on the head with disheveled clothing. And finally, she dies after fall in the water.

비운의 주인공으로 햄릿의 애인인 오펠리아는 궁정에 드나들며햄릿의 어머니인 거루트루드와도 친분이 있으며극중에서 미모의 여성으로 그려진다햄릿의 광기에 놀라서 안절부절 못하며 방황하고예기치 못하는 상황에서 부친 폴로니우스가 햄릿의 어머니와 밀담을 나누던 중 갑자기 햄릿이 등장하는 바람에 커튼 뒤에 숨어 있게 된다. 그러나, 인기척을 느낀 햄릿이 휘장에 칼로 찔러 즉사하게 된다이에 충격을 받은 오펠리아는 실성하여 흐트러진 몸가짐에 머리에 꽃을 꽂고 다니다가 결국 물에 빠져 사망하게 된다.

 Ophelia 12는 이러한 내용을 함축적으로 표현하고 있다.

Ophelia Ⅰ<2021-10>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in the whole white surrounding
Collection: M S Park (Korea)




Ophelia Ⅰ<2021-10>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in normal surrounding
Collection: M S Park (Korea)


Ophelia Ⅰ<2021-10>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in the whole black surrounding
Collection: M S Park (Korea)






Detail



Ophelia Ⅱ



Ophelia Ⅱ<2021-11> 
take a photograph in the whole black surrounding

Ophelia Ⅱ<2021-11> 
take a photograph in the whole black surrounding


Ophelia Ⅱ<2021-11> left view
take a photograph in normal surrounding

Ophelia Ⅱ<2021-11>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in the whole white surrounding
Private Collection (Korea)


Ophelia Ⅱ<2021-11>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in normal surrounding



Ophelia Ⅱ<2021-11>
50x50x6cm
Stainless steel
2021
take a photograph in the whole black surrounding



<햄릿과 오필리아의 오빠 레어테스와의 펜싱결투>


Hamlet & Laertes duel <2022-02> 

40.3x50.3x6.1cm Stainless steel 2022

take a photograph in the normal surrounding
<Collection: K.S Choi, Korea>


Hamlet & Laertes duel <2022-02> right view
take a photograph in normal surrounding
<Collection: K.S Choi, Korea>


Act 5 Scene 2

Hamlet and Laertes duel. Laertes dies by his own poisoned sword.

Hamlet dies by the poison from Laertes’s sword.
햄릿과 레어테스의 펜싱결투장면. 레어테스는 자기 칼에 바른 독으로 사망. 햄릿도 레어테스의 칼에 바른 독으로 사망.





------------------------------------------------
<Othello 오델로>

Othello <2020-25>
installation view 


Othello <2020-25>
take a photograph in the half black surrounding



Othello <2020-25>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in normal surrounding

Othello <2020-25>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in whole white surrounding


Othello <2020-25>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in normal surrounding



Othello <2020-25>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in whole black surrounding





Othello <2020-25>
 detail

Othello <2020-25>
 detail

Othello <2020-25> detail

삼부작인 이 작품의 좌측은 오델로와 데스데모나의 첫 번째 데이트 장면을 묘사하고 있는데그녀는 오델로가 준 첫 번째 데이트의 징표인 손수건을 받는 장면을(1막 3장)중간 작품은 이야고의 나쁘고 사악한 모함에 속아오델로가 데스데모나를 훈계하는 장면을(3막1-3장)우측 작품은 데스데모나를 죽인 뒤이야고의 부인이 중언한 "오 어리석은 무어(오델로)! 나는 우연히 이 손수건을 발견했고나의 남편(이야고)에게 주었어요그가 수차례에 걸쳐 나에게 그것을 훔쳐달라고 했거든요."라고 말해 이야고의 계략이었다는 사실을 고백 받고 자신의 잘못을 뉘우치며 통곡하는 장면을 묘사하고 있다(5막 1-2장).

Above is composed by Triptych: left is first date scene of Othello and Desdemona who holds the handkerchief (the first keepsake) from the Moor(Othello) (Act 1 Scene 3); Center is the scene of Othello admonishes to Desdemona after listen Iago's silly devil false incrimination (Act 3 Scene 1-3); Right is the crying scene after kill Desdemona, because Iago's wife Emilia witnesses "Oh, you stupid Moor! I found that handkerchief by accident and gave it to my husband. He’d begged me to steal it many times" and finally knows his mistake (Act 5, scenes 12).

<작가 생각들은 이야기로 모든 상황을 판단해서는 안 된다더 나아가사랑하는 사람의 말을 더 믿어야 하지 않을까?>

 <Artist opinion: We do not decide the facts from just to hear. Furthermore, isn't it much better to believe in the talking of true lover's ? >



Othello Characters' View <2021-15>, 50.5x40.3x6cm, Stainless Steel, 2021
take a photograph in normal surrounding
Collection: Private Collection, Korea


Othello Characters' View <2021-15> 
take a photograph in normal surrounding
Private collection, Korea

Othello Characters' View <2021-15> 
take a photograph in normal surrounding
Collection: Seoul Auction Nov. 



Othello Characters' View: Wood version <2021-16>,
 50x40x7.5cm, Stainless Steel & Wood, 2021
Private Collection, Korea



Othello Characters' View: Wood version
<2021-16>, left view
Private Collection, Korea

Othello Characters' View: Wood version
<2021-16>, right view

이 작품의 맨 좌측에서 망원경을 들고 있는 사나이는 교활하고 악질이며, 데스데모나를 흠모하여 자기 소유로 만들고 싶어하는 이야고의 모습을 묘사하고 있는데, 데스데모나와 오델로의 데이트 장면과 일거수 일투족을 감시하고 있다. (1) 중간 상단은 오델로와 데스데모나의 첫 번째 데이트 장면을 묘사하고 있으며 서로의 사랑을 확인하는 장면을 묘사하고 있다. 우측은 이야고의 나쁘고 사악한 모함에 속아오델로가 데스데모나를 훈계하는 장면을(31-3); 하단부는 데스데모나를 죽이기 위해 칼을 들고 있는 모습을 각각 묘사하고 있다.(51-2). 

The man holding the telescope on the far left of the piece depicts Iago, a cunning and wicked man who admires Desdemona and wants to make her his own, while he watches Desdemona and Othello's every move and date scene. (Act 1) The upper middle section depicts Othello and Desdemona's first date scene and the scene where they confirm their love for each other. The right section depicts Othello reprimanding Desdemona after being fooled by Iago's wicked and evil plot (Act 3, Scene 1-3); the lower section depicts him holding a knife to kill Desdemona (Act 5, Scene 1-2).

 

 

----------------------

<Macbeth 멕베드>




Macbeth <2020-26> installation view




Macbeth <2020-26> 
take a photograph in the whole black surrounding


Macbeth <2020-26> right view
take a photograph in the half black surrounding

Macbeth <2020-26> right view
take a photograph in normal surrounding

Macbeth <2020-26>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the whole white surrounding

Macbeth <2020-26>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the silver color curtain surrounding




Macbeth <2020-26>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in normal surrounding

 Macbeth <2020-26> 
take a photograph in the whole black surrounding









상세도 (Detail)



삼부작인 이 작품은좌측은 맥베스와 부인이 침실에서 왕의 살해를 계획하는 장면(1막 3-5장)중앙은 스코틀렌드의 왕이 될 것이라는 세 마녀의 예언에 집착하여 조종당하는 멕베스 왕(1막 3장 & 4막 1장)우측은 멕베스의 아내가 야심은 있지만 잔인함이 없는 맥베스를 부추겨 던칸 왕을 살해하는 장면을 묘사하고 있다 (2막 2장).

Above is composed by Triptych: left is the scene of Macbeth couples who are planning to kill King Duncan (Act1 Scene 3-5); center is King Macbeth under-controlled by the three witches who prophesize that Macbeth will become King of Scotland (Act1 Scene 3 & Act 4 Scene 1); right is the scene of Macbeth's murdering King Duncan (Lady Macbeth berates Macbeth for his cowardice, and convinces him to go through with the plan) (Act2 Scene 2

 

<작가 생각다음 대사에 중심을 두고끝까지 참아 자신의 실력으로 왕에 올랐으면 어땠을까?

맥베드의 고뇌에 찬 독백:  (살인을 해야 하나?) 운명대로라면 그냥 있어도 된다..... 일어날 일이라면 일어날테지...

<Artist opinion> How about to endure in the end to focus on the following sentence and be the King?

(Macbeth Monologue In anguish: to himself) If fate wants me to be king, perhaps fate will just make it happen and I won’t have to do anything. ... One way or another, what’s going to happen is going to happen.


Macbeth Character's view <2021-18>, 40.3x50.3x6 cm, stainless steel, 2021
take a photograph in normal surrounding
Collection: Private Collection, Korea

Macbeth Character's view <2021-18> left view
Collection: Private Collection, Korea

Macbeth Character's view <2021-18> 
Collection: Private Collection, Korea


-------

<King Lear 리어왕>


King Lear <2020-23> installation view

King Lear <2020-23> 
take a photograph in the half black surrounding

King Lear <2020-23> left view


King Lear <2020-23>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the whole white surrounding


King Lear <2020-23>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in normal surrounding



King Lear <2020-23>, 122x61x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the whole black surrounding




King Lear-bequeaths his royal authorities to fawning obesequous first daughter Goneril and second Regan(Act 1 Scene 1); (Center) He banishes the third one Cordelia who really loves him is crying(Act 1 Scene 1); (right side) Lear's heart breaks as he carries the body of his beloved youngest daughter in his arms(Act 4 Scene 7).

좌측에는 아부심이 강한 첫째(Goneril)와 둘째(Regan)딸- 모든 상속권을 받고 신이나 화려한 의상을 한 채 궁궐을 활보하는 장면(1막 1장)이 작품의 중앙에는 정직하며 진실한 막내(Cordelia) 딸에게 나가라고 선언하는 대목에서 딸이 슬퍼서 눈물을 손수건으로 닦는 장면을(1막 1장)우측에는 리어왕이 막내딸과 재회하는데딸이 엎드려 부친의 무릎에서 슬피 우는 장면을 그리고 있다(4막 7장).






<작가 생각: 부모도 자녀들의 속마음은 잘 모른다.><Artist opinion: Even parents do not know well about their children's inner heart>

-------------------------------------------------



King Lear Character's View <2021-14>, Left view

King Lear Character's View <2021-14>, 40.3x50.3x6 cm, stainless steel, 2021









King Lear Character's View <2021-17>, 40x50x7 cm, stainless steel on wood, 2021
Private Collection, Korea

King Lear Character's View <2021-17> left view
Collection: Private Collection, Korea



King Lear Character's View <2021-17> right view 
Collection: Seoul Auction Nov 2022



<Romeo & Juliet 로미오와 줄리엣>

Romeo & Juliet <2020-22>, 120x50x6cm, Stainless Steel, 2020
take a photograph in the whole white surrounding
Collection: Private Collection (Korea)


Collection: Private collection (Korea)

로미오와 줄리엣은 윌리암 세익스피어의 비극 중 초기 작품이며두 가문의 교차하는 연인들의 스토리를 바탕으로 하여 그들의 죽음이 결과적으로는 그들 가문의 원수지간의 화해를 이룩하는 계기가 된다햄릿과 함께셰익스피어의 가장 유명한 희곡 중의 하나이며 가장 많은 공연이 이루어지는 테마이기도 하다오늘날엔 이 타이틀은 젊은 연인들의 전형적인 것으로 알려져 있다. 3부 연작으로 이루어진 위 작품의 좌측은 로미오와 줄리엣이 축제 중에 사랑에 빠져 키스하는 장면(1막 5); 중앙은 제사 로렌스가 로미오에게 너무 사랑을 강하게 하지 말라고 충고하며결혼식을 치르는 장면(2막 6): 우측은 제사 로렌스가 로미오에게 줄리엣의 위장죽음에 대해 서신을 보낸 뒤줄리엣을 무덤으로부터 끄집어낼 계획을 세운다그리고 다시 서한을 보내지만로미오는 줄리엣이 죽었다는 것을 믿고 있으며, 그 위장 죽음의 내막을 전혀 알지 못한 채...(5막 2)

 Romeo and Juliet is a tragedy written by William Shakespeare early in his career about two young star-crossed lovers whose deaths ultimately reconcile their feuding families. It was among Shakespeare's most popular plays during his lifetime and, along with Hamlet, is one of his most frequently performed plays. Today, the title characters are regarded as archetypal young lovers. The triptych of the left is the Romeo and Juliet fall in love and kiss at the feast (Act 1 Scene 5)Center is Friar Lawrence warns Romeo not to get too intense in his love, and then marries Romeo and Juliet. (Act 2 Scene 6); Right is Friar Lawrence learns that Romeo never received his letter explaining Juliet's fake death plan, and plans to rescue Juliet from the tomb. He sends another letter to Romeo explaining the situation, but doesn't know that Romeo believes Juliet is dead... (Act 5 Scene 2)

Romeo & Juliet-Balcony <2020-31>
50x50x6cm
Stainless steel
2020
take a photograph in the whole white surrounding
Private Collection, Korea


상세도(detail)


위의 작품은 로미오와 줄리엣이 줄리엣의 발코니에서 서로의 사랑을 고백하는 장면; (로미오가 줄리엣에게) "어두움이 나를 그들로부터 숨겨줄 거야그리고 만약 너를 사랑하지 않는다면나를 여기서 발견하게 해만약 너의 사랑이 없다면 사는 것보다는 그들이 나를 여기서 죽이는 것이 나을 것이야." (2막 2장) 

Above is Romeo stands below Juliet's balcony and they profess their love for each other:(Romeo to Juliet) "The darkness will hide me from them. And if you don’t love me, let them find me here. I’d rather they killed me than have to live without your love." (Act 2 Scene 2)

<작가생각: 성급한 판단은 예상치못한 결과를 초래한다.> <Artist opinion: Too fast discrimination causes unexpected result.>

-----------------------------------------------

No comments:

Post a Comment